Üdvözlünk a felesleges, értelmetlen eszközök, használati tárgyak és szolgáltatások gyűjtőhelyén!

FuraTermék Blog

Visszatekintés 7.0 - Kétéltű kerékpárok

2017. október 09. - FuraTermék

A kerékpározás nagyon hasznos tevékenység. Egyrészt segít rengeteg új embert (mentőst, baleseti sebészt, gyógytornászt) megismerni, ha összetörjük magunkat a napi testmozgásban, másrészt ha nincs más módunk és eszközünk rá, gyorsan eljuthatunk "A" pontból "B" pontba, a "C" pont érintésével is akár (gyorsabban, mintha gyalogolnánk).

Kivéve, ha utunkat állja egy folyó, tó, vagy maga a végtelen óceán...

Nézzük meg, erre a kihívásra milyen megoldások születtek a 19-20. század fordulójától napjainkig.

A kezdetek

Az 1880-as évektől kezdett elterjedni a ma is ismert formájú - és felszereltségű, biztonságos(nak vélt) kerékpár. Ugyanakkor ebben az időszakban a mainál jóval kevesebb átkelési lehetőség volt a nagyobb vizeken, márpedig Európa, az öreg kontinens arról híres, hogy ha eldobsz egy követ, az biztos egy magyart talál fejbe hogy vízbe pottyan...ba38c5c848597ca8085c33723f75f6ca.jpg

Egy korai biztonságos kerékpár-modell Angliából

 

Németország (vagy akkori nevén: Német Birodalom), mint az invenció egyik otthona volt a szülőhazája a kérdésre megoldást nyújtó válasznak: a kétéltű kerékpárnak.

water_velociped.jpg

Korai kétéltű kerékpár a 19. század végéről

 

Hosszas kísérletezgetés után egy Alfred Baumgartner nevű fickó és csapata előállt egy használható kétéltű kerékpárral (lenti kép), amelynek használhatóságát egy 1913-as kombinált szárazföldi-vízi túra megtartásával bizonyította is. 

amphibious_bicycle_baumgartner.jpg

A kerékpár viszonylag gyorsan átalakítható volt szárazföldi üzemmódról vízire. Az ötletet szabadalmaztatták Európa-szerte, a sorozatgyártásból aztán végül nem lett semmi (egy évvel a tesztet követően közbeszóltak egy szerb diák Szarajevóban leadott lövései és a nagyhatalmi politika...).

Az ötletelés nem áll le - nem állhat le!

Persze a későbbi feltalálóknak nem szegte kedvét, hogy a kétéltű kerékpárt már feltalálták - ami fel van találva, azt lehet tökéletesíteni, tartja a mondás (Franz Reichelt biztos másképp gondolta volna).

800px-amfibiefiets_amphibious_bicycle.jpg

A fenti képen az úgynevezett "cyclomer" (biciklon?) látható, amelyet egy 1932-es párizsi vásáron mutattak be - sorozatgyártás ebből sem lett.

china-5_peddle_3014774k-large_trans_nvbqzqnjv4bqkkzuge8q7_a35dwv6bpuce0-fvhsdpqnimsjxw7_eeo.jpg

A Távol-Kelet sem szűkölködik innovációban, mint a fenti mosolygós hölgy példája is mutatja.

03sld9.jpg

Ez a csodaszép eszköz pedig egy indiai feltaláló, bizonyos Mohammad Saidullah alkotása. A levegővel töltött testek elvileg könnyen felhúzhatóak, így ha kitekertünk a Gangeszből, mehetünk is utunkra valamelyik egyáltalán nem zsúfolt indiai város utcáin...

A FuraTermék Blog szerkesztőségének véleménye a kérdéssel kapcsolatban az, hogy mi (innováció ide, innováció oda) megmaradunk a hagyományos kerékpárnál - ha pedig a vízen támadna kedvünk járni tekerni egy jót, akkor beülünk egy vízibiciklibe.

55fac3dbc461880b2c8b4604.JPG

És ezúton kérünk elnézést azon kétéltű kerékpárok készítőitől, amelyeket e blog képzeletbeli hasábjain, jelen poszt keretei között nem sikerült megénekelnünk. Ezer és egy bocsánat!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Untermensch4 2018.11.01. 13:50:45

Úgy tudom nem "biztonságos" hanem "biztonsági" kerékpárnak szokták volt mondani magyarul. Mert a velocipédhez képest a fékezésnél sokkal kisebb a pofáraesés veszélye.
süti beállítások módosítása