Az Oroszország által Ukrajna ellen idén februárban megindított háború az egész európai kontinensen jelentős változásokat hozott: többek között a hagyományosan semleges Svédország és Finnország is bejelentette, hogy csatlakozna korunk legerősebb katonai szövetségéhez, a NATO-hoz.
Egy élelmes finn sörfőzdének több sem kellett, s piacra dobta a NATO-sört.
A katonai szövetséget népszerűsíteni hivatott sörcsomagolás egy finn szóviccre épít: az "otan olutta" finnül annyit tesz, hogy "iszom egy sört", az italt pedig azzal a jelszóval reklámozzák, hogy ez nem más, mint a "biztonság íze".
A NATO hivatalosan kétnyelvű (angol és francia) szervezet, az OTAN a ritkábban használt francia rövidítés.
A csomagolásra még felfért egy középkori páncélzatot és a finn színeket viselő lovag (mellén az Észak-atlanti Szerződés Szervezetének logójával), aki kezében egy korsó sört tart.
Hogy mit hoz a jövő, azt nem tudjuk, az viszont biztos, hogy marketingérzékeny sörkedvelőkből Finnország sem szenved hiányt.