A keresőoptimalizálás (angol mozaikszóval SEO, azaz Search Engine Optimization) nagyon hasonlóan viselkedik az internetes társadalomban, mint a drukkerek körében a foci. Vagyis mindenki ért hozzá. Mint az említett sportágban, a keresőoptimalizálásban is szabályok érvényesülnek, ám nagy különbségekre is fényt deríthetünk. Míg a labdarúgást lábbal, addig a keresőoptimalizálást kézzel hajtják végre a képzett játékosok, klaviatúra közbeiktatásával. (Ígérem, a foci nem öncélúan, hanem példaként szerepel bejegyzésemben).
A rövidítések jelentései: SEM (Search Engine Marketing) = keresőmarketing; SEO (Search Engine Optimization) = keresőoptimalizálás; SEA (Search Engine Advertising) = keresőben történő hirdetés.
Egy kifejezett érdekesség: LSI (Latent Semantic Indexing)
A Látens Szemantikus Indexelés valóságos csemege az online marketingben – kvázi ollózó hátrafelé rúgásból elért gól. Lényegét tekintve az LSI úgy segíti elő a bejegyzés, az online cikk értékességét, és ezáltal annak előbbre jutását a keresőben (a SERP oldalain), hogy rámutat a cikkíró széles látókörére és ismeretanyagára.
Egy fociról szóló magyar oldal ezt például úgy érheti el, hogy kitekint neves külföldi klubokat, labdarúgókat érintő történésekre. A megyei másodosztályban játszó csapat honlapja megemlítheti, hogy Szalai Ádám, a magyar válogatott csapatkapitánya műtéten esett át, vagy hogy a német kupában aligha lesz ott Dárdai egykori csapata, a Hertha, hiszen a magyar edző nélkül az immár a kiesés ellen harcol … és így tovább. A Google mindebből arra a következtetésre jut, hogy a bejegyzés tartalma értékes, túlmutat a megyehatáron, átfogó ismeretekkel ajándékozza meg az olvasót.
A szövegírásról
Ha úgy és azt írjuk, ahogyan és amit mások, akkor aligha jutunk a keresőkben versenyelőnyhöz. Támadó játékra kell berendezkednünk, nem rostokolhatunk a saját tizenhatosunknál. Vagyis érdekes mozzanatokra kell felhívnunk a figyelmet. Persze nem mindegy, milyen tulajdonságokkal rendelkezik az olvasó vagy hallgató, akiknek alkotunk.
Mutatok egy határesetet, egy reklámot, amely az egykori, Magyarországra Eszékről sugárzó Dráva Rádióban hangzott el.
Kapják már be – Mynthon cukorka!
Aligha árulok el titkot, a szöveg hamar lekerült a reklámblokkokból.
Még több érdekes és fontos tudnivaló itt érhető el: Google keresőoptimalizálás